Ai missäkö Paimen? Älä siitä huoli, mennään vaan entisten pyhien askelissa!

tiistai 8. lokakuuta 2013

Viimeinen tuomio

Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle.

Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.

Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.

Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.'

'Minulla ei ollut seurahaluja, mutta te pakotitte minut seuroihin. Minä en ollut kuuliainen seurakunnan armoneuvoille ja te järjestitte hoitokokouksen. Minä kyseenalaistin ja olin kovakorvainen, ja te palautitte minut ruotuun.'

'Minulla oli korvakorut, ja te kerroitte että niiden pitäjä joutuu helvettiin. Minä katsoin televisiota, ja te veitte sen saatanan sontaluukun ulos ja hajotitte. Minä olin synnin orja ja te teitte minusta seurakunnan orjan. Minä olin naispappi ja te erotitte minut yhdistyksen luottamustehtävistä. Minä ehkäisin ja te lakkasitte tervehtimästä Jumalan terveellä.'

Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin sinulla ei ollut seurahaluja ja pakotimme sinut seuroihin, tai milloin et ollut kuuliainen ja me järjestimme sinulle hoitokokouksen? Milloin me näimme sinut kovakorvaisena ja palautimme sinut ruotuun, tai korvakorut korvassa ja kerroimme sinun joutuvan helvettiin.'

'Milloin me näimme sinut television ääressä ja rikoimme sen? Milloin näimme sinut naispappina ja erotimme yhdistyksen luottamustehtävistä? Milloin näimme sinun ehkäisevän ja lakkasimme tervehtimästä Jumalan terveellä?'

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin saamme jäädä yhdessä tälläkin hetkellä uskomaan kommentoijista hyvää.