Ai missäkö Paimen? Älä siitä huoli, mennään vaan entisten pyhien askelissa!

torstai 27. tammikuuta 2011

Kysy Saara-äidiltä: Onko minulla vikova mieli?

Haluan kysyä sinulta, rakas Saara-äiti, mielipidettäsi. Kysymykseni liittyy täällä olleeseen äitien retki juttuun. Sitä ei ollut mukava lukea. En voisi koskaan itse lähteä tuollaiselle rahan hummausmatkalle! Ensin ostetaan kaikenlaista tarpeetonta krääsää kaupoista ja sitten vielä syydetään rahaa seurojen yhteydessä. Kysyn vaan: kellä oikeasti on tuohon varaa? Ja miksi pitää ihannoida tuollaista turhaa kuluttamista ja rahan tuhlaamista, vaikkakin tarkoitus olisi hyvä? Minua on jo kauan masentanut se, miten paljon kaikessa ry:n toiminnassa tulee esiin kuluttaminen, raha ja se, että sitä pitää olla paljon. Perheemme pärjää, mutta juuri ja juuri. Monesti on paha mieli, kun ei ole varaa käydä seuroissa kahvilla eikä ostella myyjäisissä. Suviseuroihin pääsemme noin joka toinen vuosi, sillä sinnemeno ja sielläolo on kallista. Mutta nyt minua on alkanut pelottaa, kun luen näitä viimeaikaisia kirjoituksia, että joudunko minä ulos Jumalan valtakunnasta näiden vikovien ajatusteni  ja erilaisuuteni vuoksi? Saara- äiti, ole kiltti ja kerro: mitä minä teen, miten pysyn uskomassa?
Iiris-rukka

Saara-äiti vastaa: Käsitä Iiris-rukka vapaus! Ei me anneta eikä osallistuta vaadittuna, vaan hyvällä mielellä. Jokainen antaa omastaan ja lesken ropokin voi paljon. Iloista antajaa Jumala rakastaa. Joka on paljon saanut, siltä myös paljon pyydetään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin saamme jäädä yhdessä tälläkin hetkellä uskomaan kommentoijista hyvää.